Com hem ressaltat anteriorment en el blog, la importància en base a la teoria i pràctica dels espais de convivència i de comunicació, ara és moment de traslladar una breu mirada al reflexe d’aquesta feina multidisciplinar i de la percepció de les persones dels centres.

En la present notícia, usuaris donen el seu testimoni de com ha estat la seva acollida pel que fa a la participació, espais de convivència i la integració per part dels treballadors i treballadores socials i l’àrea psicosocial durant la seva estada a un centre de Sociohabitatge.

En un dels espais de tallers, es va obrir el diàleg d’escolta i de feedback per part dels usuaris. Comentaren  G.U. i M.J. dues adolescents d’Hondures i Veneçuela, que els hi agrada formar part activa en projectes i espais que fomenten una convivència positiva. En les assamblees es dóna un espai per a adults i majors d’edat, on està obert per a que els menora també hi puguin treballar, però on està l’arrel i aprenentatge dia dia dels els nens i adolescents dels centres, és en les activitats i tallers que aporten els integradors i integradores dels centres. Un d’aquests interessants espais té el nom de “Un espai per a l’ensenyament, cap a la convivència positiva”,  on juntament amb les Assamblees en adults, es treballa amb els nens vies i formes assertives de comunicació i convivència, temes d’interés social i inquietuds de grup.

Una forma de treball en equip que mostra la gran acollida i resultats per part dels usuaris per tal d’enfrontar situacions del dia a dia de la millor manera. G.U. ressalta ademés, que “és una maca iniciativa, un espai on podem ser nosaltres mateixos, on podem parlar i coneixer coses que ens interessen. El que més em va agradar va ser que d’aquesta manera vaig poder conèixer a totes aquestes persones que es van convertir més tard en amistats, per exemple, quan em van ajudar tots a preparar-me per una exposició de l’escola, va ser un dels meus moments preferits.” M.J. comparteix la vivència i ressalta que “és una dinàmica bonica on aprenem moltes coses necessàries per tenir cura del que ens envolta”. P, de 5 anys, puntualitza que “hi està molt entretingut en les sessions i que tant de bo hi haguessin més al llarg de la setmana”.

Així doncs, observem que el paper de l’equip multidisciplinar, els treballadors i treballadores dels centres i usuaris, permeten conjuntament que SocioHabitatge sigui un pont d’oportunitats, per enfortir cada situació, les potencialitats i capacitats individuals i de grup, i de la mateixa manera, que l’acolliment i els espais de trobada tinguin una major participació i millorar la convivència en tots els seus entorns així com la seva qualitat de vida.