Ensenyar un idioma nou o ensenyar a llegir i escriure a persones adultes que venen d’altres països i altres cultures no és una tasca fàcil. Però l’amor a la professió i el gran deure d’ajudar i ensenyar i donar una gran oportunitat a totes aquestes persones et dona la força de buscar tots els mitjans per a ajudar-los i millorar la seva vida. Ho necessiten per a afrontar una nova lluita fora de les seves fronteres, construir un projecte nou ple d’esperança per impulsar-los aconseguir una vida millor, mai és tard per a aprendre.

 

L’edat no tanca les portes a ningú, al contrari, els animem a recuperar aquest somni d’infància de saber escriure i llegir i anar al col·legi i aprendre un idioma nou.Tots els nostres alumnes s’esforcen i valoren aquest espai que els oferim. Agraeixen què hi ha persones que els donen la mà i els preparen per a una convivència i integració millor.
Ells són els protagonistes i autèntics destinataris del procés d’ensenyament i aprenentatge. Són el centre d’atenció del curs.

La programació que es proposa està pensada per a grups reduïts, multilingües, pluriculturals i de diferents nacionalitats, una valuosa riquesa. L’objectiu fonamental és que els nostres alumnes assoleixin, mitjançant l’aprenentatge de la llengua espanyola, orientar-se i evolucionar positivament cap a una bona integració en la societat.

Oferir als nostres alumnes recursos comunicatius necessaris perquè es puguin desenvolupar en la vida quotidiana. Establir les condicions necessàries per a abordar amb eficàcia independència l’aprenentatge de la nova llengua del país d’acolliment. Proporcionar-los els mitjans perquè poden ser autònoms.

El principal propòsit és aprendre la llengua per a fins socials i laborables.
A la programació hem inclòs altres continguts socioculturals amb la finalitat d’informar de la vida quotidiana, costums, història,etc.

En cada alumne hi ha una història amagada, una cultura i un gran aprenentatge, ells són el nostre motor i la nostra gran satisfacció. L’ensenyament és una labor apassionant, però el més important és saber com arribar als alumnes. En el nivell inicial l’alumne aprèn el necessari per a poder defensar-se en situacions quotidianes usant un vocabulari bàsic: com presentar-se, parlar sobre si mateix com emplenar una fitxa de dades personals i sobre altres persones donant informacions sobre d’on és o on viu.
La família, els dies de la setmana, els mesos de l’any, l’hora, la seva cura, la salut, els transports, la compra.

És molt important fer sentir als alumnes segurs perquè poden comunicar-se amb facilitat i fluïdesa, ajudar-los a pensar en el segon idioma sense que hagin de traduir. Posar diferents activitats per a motivar-los. Animem als nostres alumnes a continuar avançant en l’aprenentatge de l’idioma amb força, ànim i confiança. Felicito a tots aquests nens i nenes que acompanyen als seus pares en classe de castellà.

Donen molta vida a la classe, sempre venen abraçats a la seva llibreta i el bolígraf, orgullosos d’aprendre i aportar.

Gràcies, nens, sou l’esperança el futur.