Les sortides educatives són estratègies didàctiques que promouen la comprensió de l’entorn per a generar en els alumnes un gran maneig dels continguts i conceptes treballats a classe. Afavoreix i enriqueix en els alumnes l’aprenentatge de molt vocabulari i afavoreix en ells i elles el pensament crític i permet vincular els nous conceptes amb la nova realitat social. Un gran pas per a descobrir la nova vida a la societat d’acollida i un gran pas cap a la nova convivència i integració.
Aprendre fora de l’aula, conèixer nous espais i l’entorn que els envolta enriqueix el seu coneixement i els prepara cap a una millor adaptació i integració. Les sortides educatives tenen una gran importància en l’aprenentatge de l’idioma.
És una gran eina de treball, els alumnes es poden apropar a la realitat, a descobrir la seva ciutat, la seva cultura, la seva història i també els serveis que li ofereix la seva nova ciutat per a la seva nova vida.
Són activitats usuals, una eina educativa i instructiva que permet que els alumnes aprenguin veient les coses per si mateixos. Són un mitjà d’ensenyament actiu, real i viu.
Els alumnes són capaços d’aprendre en aquestes sortides cap al món real d’una manera més pràctica i divertida. Un aprenentatge de la cultura i la història i també descobrir la ciutat i com moure’s per ella.
Una ciutat nova i desconeguda per a molts d’ells.
Barcelona i les seves meravelles, és una gran aula d’aprenentatge per si sola i els nostres alumnes amb cada sortida gaudeixen de la bellesa de la ciutat i la seva multiculturalitat.
Una ciutat acollidora que els inspira a aprendre coses noves i ens ajuda en l’aprenentatge del castellà i el català tant com a l’aula com a l’exterior, les sortides aporten i ensenyen molt als alumnes, a més a més els motiva per fer coses diferents i sortir de la seva zona de confort. Els anima a conèixer el seu entorn i és molt nutritiu crear aquesta forma d’ensenyar i adaptar-se per a aconseguir un desenvolupament intel·lectual, emocional i social.
Les sortides donen l’oportunitat als alumnes a descobrir, observar. Preguntar, estudiar, avivar la curiositat i animar la seva creativitat per certs temes. Es creen interrogacions sobre el que s’exhibeix davant dels seus ulls, acostumen a agafar notes de la realitat que se’ls mostra, soci cultural, història, tradició. Motiva moltíssim als professors i alumnes que tots plegats gaudim i aprenem junts i en un ambient fresc i nou.